torsdag den 6. februar 2014

Asiatisk Fiskesuppe

Fiskesuppe er normalt noget jeg går uden om, for de fleste smager efter min mening alt for "fisket" og der svømmer ofte væmmelige muslinger rundt deri. Denne suppe lød dog rigtigt lækker, men jeg turde ikke helt servere den som en hovedret, så da madklubben var forbi sidst blev den lavet som en forret. Jeg kunne sagtens have serveret den som hovedret med lidt godt brød til, for den smagte virkeligt godt og gæsterne var også vilde med den.
Opskriften er fundet her.
Det er en tung sag, som vil være oplagt for dem der spiser LCHF:)
Hvis den skal spises som hovedret er der til 2 personer. Som forret er der ca. 4 portioner. Det tager måske 25 min. at lave sådan en portion her, så det er nem hverdagsmad med fisk, som mange af os jo ikke spiser nok af.


Asiatisk Fiskesuppe (2-3 pers.)
250 g. torsk eller sej
3 forårsløg
1/4 kinakål
1 ds. kokosmælk (ikke light)
1 ds. hakkede, flåede tomater
1 dl. piskefløde
1 terning grøntsagsbouillon
1 tsk. sambal oelek
1 tsk. soya
salt og peber

Rens forårsløgene og skær dem i tynde ringe. Skær kinakålen i tynde strimler.
Skær fisken ud i mundrette bidder.
Kom kokosmælk, tomater, piskefløde, bouillon, samba oelek og soya op i en gryde.
Pisk det godt sammen og varm op til det småkoger.
Kom forårsløg og kinakål i og lad simre 2-3 minutter.
Tilsæt fisken og lad simre yderligere 2-3 min.
Smag til med salt og peber og server straks.

Ingen kommentarer: