onsdag den 27. marts 2013

Mørbrad på grøn bund

Det her er en nem og lækker måde at spise svinemørbrad på.
Denne gang lavede jeg den med porrer, gulerødder og persille, men det kan varieres med alle mulige grøntsager og krydderurter. Kål, rodfrugter, svampe og spinat tror jeg især vil være godt.
Vi fik kartoffelmos og lidt dampet broccoli til, men man kan også sagtens bare spise det med et godt stykke brød, ris og en grøn salat.
Jeg synes, at det er svært at finde på noget lækkert aftensmad. Jeg er træt af kål og rodfrugter og længes efter asparges og jordbær.
Hvad skal I have til aftensmad de næste dage?


Svinemørbrad på grøn bund (2 pers.)
1 lille svinemørbrad
2 porrer
3 gulerødder
2 fed hvidløg
1 bdt. persille
1 dl. piskefløde
1 dl. revet ost
salt, peber

Skær porren i tynde ringe.
Skræl guleroden og skær dem i tynde strimler- jeg brugte min tyndskræller.
Kom det i et lille, ildfast fad.
Hak persillen og pres hvidløget. Bland det med fløde, salt og peber. Hæld det over grøntsagerne.
Skør møbraden i skiver og bank dem lidt flade. Krydder med salt og peber.
Brun mørbradskiverne godt af på en pande med olivenolie.
Fordel mørbraden oven på grøntsagerne.
Drys med revet ost.
Bag det hele ved 200 grader i ca. 25-30 min.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej miss muffin,
jeg har lavet denne skønne ret en gang og skal lave den igen i morgen. :-)
Den er nem at lave og smager fantastisk...
Tak for en god blog...

Hilsen
Marianne W

MissMuffin sagde ...

Hej Hanne
Den er også bare god, især nu hvor der er nye gulerødder og porrer at få.
Jeg tror også hellere at jeg må lave den igen i næste uge :)