tirsdag den 1. januar 2013

Madplan- uge 1

Så starter en helt nyt år og dermed også en ny omgang madplan.
Efter nytåret står den på sund mad. Ikke slankekurs-mad eller andet halløj, men bare god, almindelig mad efter alt for meget julemad og snoller:)
Samme princip som sidste år: en dag med fisk og en dag med vegetarmad. Fisken når vi dog ikke denne uge.
Det er stadig avocado,spinat, appelsin og granatæble der hitter herhjemme, så det spises der rigtig meget af!


Mandag: Nytår; 3-retter mad, boblevand og alt hvad der hører sig til.
Tirsdag: Junk- bare fordi vi kan! (Eller rester- fordi andet vil være dumt, hvis der er nok)
Onsdag: Er jeg i Hjerterummet.
Torsdag: Fyldte peberfrugter med quinoa, grønt og feta. Sprød salat og tzatiki til.
Fredag: Er Kristian ude med kollegaerne.
Lørdag: Fasanragout med timian og hvidvinvin. Pasta og sprød salat til.
Søndag: Hjemmebagte pitabrød med spicy kylling, masser af grønt og guacamole.

Jeg tager til Berlin søndag aften, så Kristian skal klare sig alene i 4 dage. Derfor har jeg lovet at bage nogle pølsehorn, så det må jeg gøre søndag. Når jeg det her i ugen skal der også lige bages nogle gode boller til madpakken.. Og så skal der gang i juiceren mens der stadig er gode appelsiner at presse!

2 kommentarer:

Garn, hund & kat sagde ...

Så hyggeligt at du var i tvFyn i går aftes :-)

Rigtig god tur til Berlin :-)

MissMuffin sagde ...

Jaa, det har jeg godt nok hørt:) Min farmor og farfar har venner fra Fyn, som havde set det:)
Mange tak, jeg glæder mig til turen:)