mandag den 1. oktober 2012

Madplan- uge 40

Der skal lidt mere fokus på grøntsagerne, så vi får nok med fibre og vitaminer i denne kolde og mørke tid. Det er dog lidt en udfordring, for der er mange ting Kristian ikke gider spise; alle rodfrugter (undtagelsen er gulerødder, særligt hadet er rødbede), kål, græskar, squash, aubergine og avocado. Så det sq ikke nemt! Så jeg laver det alligevel og så må han tage sig et stykke rugbrød til... 
Denne uge slipper han dog rimeligt nemt, for der er ikke mange dage til at lave mad i:)
Det er suppetid og de er så frygteligt nemme at gøre vegetariske, så det bliver også en suppe der bliver ugens vegetariske indslag.

Mandag: Bagte rodfrugter med kerner. Ovnbagt butternutsquash. Hakkebøf. Grøn salat med æble og lakrids.
Tirsdag: Er Kristian til fodbold // Jeg er til møde.
Onsdag: Tyrkisk porresuppe med perler. Peberfrugtbrød til.
Torsdag: Er vi til møde og snupper en sandwich på vej hjem.
Fredag: Bager jeg rigtig mange cupcakes:)
Lørdag: Svinemørbrad på grøn bund. Kartoffelmos. Salat til.
Søndag: Kartoffelbåde. Gulerodssalat. Stegt fiskefilet. Persillesauce.

Bollerne på madpakken bliver i denne uge efter en opskrift, som en af mine læsere har sendt mig. Kan jeg finde en ordenlig kylling til fornuftige penge, så koger jeg sådan en til madpakkens fyld i sandwich og salater. Ellers bliver det en tunsalat. 

Ingen kommentarer: