mandag den 11. juli 2011

Poussiner med mascarpone, krydderurter og lufttørret skinke

Virkeligt lækker mad, som vi fik i lørdags:)
Det er måske lidt rustikt, men virkeligt smagsfuldt og er lige nøjagtigt den slags mad, som jeg holder mest af:)
Det er også noget jeg sagtens kunne finde på at servere for gæster, hvis det sku gå lidt stærkt og ikke være så højtidligt.
Opskriften er fra et gammelt nummer af BoligLiv, hvor kun denne side har fået lov at overleve:)
Poussiner er en lille kylling af en bestemt race, men mere ved jeg ikke rigtigt om dem- de smager bar rigtig godt:)
Jeg lavede dem i en foliebakke sammen med kartofler og serverede en helt enkel, grøn salat dertil.
Kartoflerne kan også sagtens erstattes af andre grøntsager og rodfrugter.

Poussiner med mascarpone, krydderurter og lufttørret skinke (2 pers)
2 poussiner
2 spsk. mascarpone
1 spsk. friskhakkede krydderurter (persille, timian og rosmarin)
1 lille fed hvidløg, presset
½ spsk. revet citronskal
4 skiver lufttørret skinke
olivenolie, salt
Små kartofler efter appetit

Rens poussinerne rigtig godt og dup dem tørre med lidt køkkenrulle.

Skær en lomme ved hvert bryst.
Rør mascarponen med krydderurter, hvidløg og citronskal.
Fyld hver lomme med mascarpone-cremen og fold skinken omkring.
Sæt det fast med lidt kødsnor.
Skræl/skrub kartoflerne og vend dem med lidt olivenolie og havsalt.
Kom dem i et ildfast fad.
Læg poussinerne ned mellem kartoflerne og bag det hele ved 200 grader i ca. 40 min.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det ser bare så lækkert ud!! Må klart prøves :-)

Mange hilsner
Birthe

MissMuffin sagde ...

Det var vildt lækkert Birthe- de der kartofler der har lagt og boblet i saften fra kyllingen- uhmmm...

1001kager.blogspot.com sagde ...

Nej, hvor ser det godt ud.

MissMuffin sagde ...

Det smagte også skønt!
Næste gang jeg løber over poussiner igen, så må vi hellere prøve det en gang til:)